מי קונה ברשת? ניתוח דמוגרפי של משתמשי המסחר האלקטרוני העולמי

מי קונה ברשת? ניתוח דמוגרפי של משתמשי המסחר האלקטרוני העולמי

העולם מתקדם במהירות לעבר עתיד דיגיטלי, ומה שמככב בו בצורה ניכרת הוא המסחר האלקטרוני, ה-e-commerce. אתרי קניות מקוונים צצים בכל פינה, מוצרים מגיעים עד פתח ביתנו בלחיצת כפתור, והרגלי הצריכה שלנו תופסים צורה חדשה. אבל מי הם הקונים ברשת? הבנת הרכב האוכלוסייה של רוכשי האינטרנט היא המפתח לניווט נכון בעולם המסחר המקוון, ולהצלחה של עסקים ויזמים בעידן הדיגיטלי.


תופעת המסחר האלקטרוני העולמי - סקירה מהירה:

שוק המסחר האלקטרוני הגלובלי צומח בקצב מסחרחר. בשנת 2023 לבדה נאמד היקפו ב-6.3 טריליון דולר, ובשנים הקרובות צפוי המשך העלייה המרשימה הזאת. גורמים רבים תורמים להתעצמות המסחר המקוון, ביניהם עליית השימוש בסמארטפונים, שמשמשים כיום ככלי הקניות העיקרי עבור 70% מהקונים המקוונים, שיפור טכנולוגיות האבטחה והתשלומים, והגיוון העצום של המוצרים הנמכרים ברשת.

מחקר הדמוגרפיה של הקונים המקוונים מספק תובנות חיוניות עבור חברות ועסקים הפועלים ברשת. זיהוי קהל היעד, הבנת הרגלי הקנייה שלו, ההעדפות והצרכים שלו, הם גורמים קריטיים להצלחה בנישה הספציפית בה פועלת חברה. לדוגמה, חברת בגדים תדע להתאים את הקולקציה שלה ולמקד את מאמצי השיווק שלה אם תדע כי קהל היעד שלה מורכב בעיקר מנשים צעירות, בעוד שחברה המוכרת ציוד ספורט תכוון אל גברים בגילאי 30-40 המנהלים אורח חיים פעיל.

מחקר דמוגרפי מקיף ומעמיק לא רק מסייע בעיצוב אסטרטגיית השיווק והמכירות של חברה, אלא גם יכול להשפיע על פיתוח מוצרים חדשים, קביעת מדיניות מחירים ושיפור חוויית המשתמש.


המסחר האלקטרוני: מבט היסטורי וגורמי התנופה

שורשי המסחר האלקטרוני נטועים עמוק יותר משנדמה. כבר בסוף שנות ה-60, ניצתה הטכנולוגיה לאפשר עסקאות מקוונות, עם חילופי מידע באמצעות רשתות מוקדמות. אולם, האינטרנט המסחרי, כפי שאנו מכירים אותו, החל להתפתח רק בשנות ה-90, עם הופעתם של דפדפנים כמו נטסקייפ ואינטרנט אקספלורר. אתרי סחר מקוונים כמו אמזון ו-eBay הציעו לראשונה חוויית קנייה דיגיטלית, אך השימוש בהם היה מוגבל בשל קשיים טכנולוגיים ואי-אמון ברשת.

נקודת המפנה הגיעה בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000. התפתחות רשת האינטרנט, הפצת השימוש במחשבים אישיים, ופריצת דרך בתחום אבטחת המידע, סללו את הדרך לצמיחה האקספוננציאלית של אתרי מסחר אלקטרוני. אתרים חדשים קמו כפטריות לאחר הגשם, מגוון המוצרים הנמכרים ברשת גדל משמעותית, וחברות לוגיסטיקה יעילות תמכו באספקה מהירה ונוחה.


גלובליזציה, טכנולוגיה, ושינוי הרגלי הצריכה: מנועי התנופה

מספר גורמים מרכזיים תרמו לעלייה המרשימה של המסחר האלקטרוני בעשור האחרון:

  • גלובליזציה: התרחבות השווקים הבינלאומיים והנגישות הגבוהה למידע ולאתרי סחר זרים, פתחו בפני הצרכנים אפשרויות קנייה בלתי מוגבלות.
  • מהפכת הסמארטפונים: כניסתם של סמארטפונים לחיינו שינתה לחלוטין את עולם הקניות. כיום, למעלה מ-70% מהקניות המקוונות מתבצעות דרך מכשירים ניידים, מה שמגביר את הנוחות והזמינות של הקנייה המקוונת.
  • שיפור טכנולוגיות האבטחה והתשלומים: התקדמות מתמדת בתחום אבטחת המידע והתשלומים המקוונים, ביססה את האמון של הצרכנים בקניות ברשת.
  • הרחבת מגוון המוצרים: כמעט כל מוצר שניתן להעלות על הדעת, נמכר כיום באתרי הסחר המקוונים. מגוון זה, בשילוב עם מחירים תחרותיים לעתים קרובות, הופך את הקנייה המקוונת לאטרקטיבית במיוחד.
  • שינוי הרגלי הצריכה: דור ה-Y ודור ה-Z, צרכנים הצמודים למכשירים הניידים שלהם, מעדיפים נוחות, שיתוף חברתי ומהירות. המסחר האלקטרוני עונה על צרכים אלו, ומעודד את המעבר מקניות פיזיות לקניות מקוונות.

 

מגמות דמוגרפיות עולמיות במסחר האלקטרוני: מי קונה ברשת, איפה ולמה?

הבנת הפרופיל הדמוגרפי של הצרכנים המשתמשים במסחר האלקטרוני חיונית להצלחה בעולם הדיגיטלי התחרותי. בואו נצלול עמוק לנתונים ונכיר את הכוחות המניעים את הרגלי הקנייה המקוונים ברחבי הגלובוס!

א. חלוקת הגילאים של שועי המסחר האלקטרוני:

1. דור ה-Y ודורות ה-Z:

מיליניאלס (ילידי 1981-1996) ודורות ה-Z (ילידי 1997-2012) הם כוח הקנייה העולה במסחר האלקטרוני. הם צמודים לטכנולוגיה, ניידים, מחפשים נוחות ונוטים יותר לבצע רכישות מקוונות מאשר דורות קודמים. נתונים מראים כי 67% מהמיליניאלס ו-56% מבני דור ה-Z מעדיפים לקנות ברשת, ומקצים שעות רבות יותר לגלישה באתרי סחר ומחקר מקוון לפני הקנייה.

2. בייבי בומרס ומעלה:

אף שבייבי בומרס (ילידי 1946-1964) ודור שקדמו לו נוטים פחות לקנות ברשת בהשוואה לדורות הצעירים, שיעור השימוש שלהם במסחר האלקטרוני עולה בהתמדה. גורמים כגון שיפור טכנולוגיות ונוחות, לצד מגוון המוצרים הרחב הזמין באתרים, תורמים לשינוי ההדרגתי בהרגלי הקנייה. מחקרים צופים כי צמיחת קהל הקונים המקוונים בגילאי 55+ צפויה להיות מהירה בשנים הקרובות.


ב. פערים מגדריים בהרגלי קניות מקוונות:

נשים מהוות חלק משמעותי מקהל הרוכשים המקוונים. מחקרים מעידים כי נשים נוטות יותר לבצע קניות תכופות יותר ברשת, ומזמינות מגוון רחב יותר של מוצרים, בהשוואה לגברים. עם זאת, הפערים המגדריים מצטמצמים בעידן הנוכחי, וגברים מגדילים את נוכחותם בעולם המסחר האלקטרוני, במיוחד בקטגוריות מסוימות כמו בידור, ספורט וטכנולוגיה.


ג. וריאציות אזוריות באימוץ המסחר האלקטרוני:

1. מדינות מפותחות לעומת מתפתחות:

שיעור חדירת המסחר האלקטרוני גבוה משמעותית במדינות מפותחות. מדינות כמו ארצות הברית, סין, בריטניה ויפן מהוות כוחות מובילים בשוק העולמי. עם זאת, צמיחה מהירה צפויה להתרחש במדינות מתפתחות בשנים הקרובות, עם עליית רמת החיים, שיפור התשתיות האינטרנטיות ואימוץ מואץ של סמארטפונים.


2. דמוגרפיה עירונית לעומת כפרית:

אוכלוסיות עירוניות נוטות יותר לאמץ טכנולוגיות חדשות, כולל מסחר אלקטרוני, בהשוואה לאוכלוסיות כפריות. הגישה נוחה יותר לאינטרנט, ריכוז גבוה יותר של עסקים מקוונים ושירותי לוגיסטיקה יעילים בעירוניים תורמים להבדל זה. עם זאת, יוזמות ממשלתיות ופרטיות מסייעות לצמצם פערים אלו בכפרים ובאזורים מרוחקים, ובכך לתרום להכללה דיגיטלית וצמצום שוויון ההזדמנויות גם בתחום הקניות המקוונות.

 

גורמים סוציו-אקונומיים המשפיעים על עולם המסחר האלקטרוני

מלבד חלוקה לפי גיל ומיקום גיאוגרפי, הבנת הגורמים הסוציו-אקונומיים המשפיעים על הרגלי הקנייה המקוונים מספקת תובנות חיוניות לעסקים המבקשים לכוון את האסטרטגיה שלהם ולחדור לנישות שוק ספציפיות. בואו נבדוק כיצד הכנסה, השכלה ומצב תעסוקה מעצבים את התנהגות קונים בעולם הדיגיטלי.

 

א. רמת הכנסה והתנהגות רכישה מקוונת:

אכ"כ משפיע רבות על הרגלי הקנייה המקוונים. לרוב, בעלי הכנסה גבוהה נוטים יותר לבצע רכישות מקוונות, ולעתים קרובות גם מזמינים מוצרים יקרים יותר. זאת בשל יכולת כלכלית גדולה יותר, לצד מודעות טכנולוגית גבוהה ותפיסה חיובית יותר כלפי בטיחות התשלומים המקוונים. עם זאת, חשוב לזכור כי גם בקרב אוכלוסיות בעלות הכנסה ממוצעת ונמוכה קיים שימוש נרחב במסחר האלקטרוני, במיוחד בקטגוריות כמו מזון, ביגוד ומוצרי צריכה בסיסיים.


ב. השכלה והעדפות במסחר האלקטרוני:

קיים קשר ברור בין רמת ההשכלה לבין עמדות והרגלי קנייה מקוונים. בעלי השכלה גבוהה נוטים לבצע מחקר מקיף יותר לפני הקנייה, משווים מחירים בין אתרים שונים ומועדים יותר לאמץ טכנולוגיות חדשות הקשורות למסחר אלקטרוני (כמו תשלומים באמצעות ארנקים דיגיטליים). השפעת ההשכלה ניכרת גם בהעדפות הספציפיות: אנשים עם השכלה גבוהה עשויים לנטות לקנות מוצרים חווייתיים וייחודיים, לצד דגש על איכות וסביבה.


ג. מצב תעסוקה והשפעה על קניות מקוונות:

אופי העבודה ומשפחות עובדות תופסים תפקיד משמעותי בעולם המסחר האלקטרוני. אנשים בעלי קריירה דרישתית עשויים להעדיף נוחות ומהירות, ולרוב יזמינו מוצרים אונליין כדי לחסוך זמן. משפחות עובדות עם ילדים קטנים נוטות לבצע רכישות מקוונות של טיטולים, מזון לתינוקות וציוד למשחק, ומוצאות יתרון משמעותי באפשרות הקנייה מבלי לצאת מהבית. מנגד, פרילנסרים ועצמאים בעלי שעות גמישות עשויים לבקר פיזית בחנויות לעתים קרובות יותר, אך עדיין ישתמשו במסחר אלקטרוני עבור מוצרים ספציפיים הנמכרים במחירים תחרותיים באתרים.


עולם הקניות המקוון מכשירים וטכנולוגיה שמשפיעים על הקניות שלנו

בעולם מסחר אלקטרוני דינמי ותחרותי, כלי הנשק העיקרי שלנו הוא לאו דווקא המוצר עצמו, אלא דרך הקנייה עצמה. ובשדה הקרב הזה, המכשיר שאיתו אנו גולשים וקונים משחק תפקיד מהותי. אז בואו נעמיק אל תוך נוף המכשירים ונבין כיצד בחירותינו הטכנולוגיות מעצבות את הרגלי הקנייה המקוונים שלנו.

א. נייד מול מחשבי שולחן העבודה: הבדלים הדמוגרפיים:

אין מידה אחת שמתאימה לכולם בכל הנוגע למכשירי הקניות. הנתונים מראים הבדלים ברורים בהעדפות המכשירים בקרב קבוצות גיל שונות:

  • דורות ה-Y וה-Z: שועי המסחר האלקטרוני העתידיים, שולטים ללא עוררין בממלכת הנייד. למעלה מ-80% מהקניות המקוונות שלהם מתבצעות באמצעות סמארטפונים וטאבלטים. הניידות, הנוחות והזמינות של המכשירים הניידים הופכים אותם לבחירה המועדפת לדור הצעיר והטכנולוגי.

  • בייבי בומרס ומעלה: בעוד השימוש בסמארטפונים עולה גם בקרב דורות אלו, שולחנות העבודה עדיין נוטלים תפקיד משמעותי בחוויית הקניות המקוונת שלהם. מסכים גדולים יותר, מקלדות נוחות וחיבור אינטרנט קווי יציב תורמים לתחושת ביטחון ונוחות בזמן רכישות חשובות.

  • ההבדל המגדרי: נשים נוטות יותר לבצע קניות באמצעות סמארטפונים, בעוד גברים מחלקים את הרכישות שלהם באופן שווה יותר בין מכשירים ניידים למחשבים נייחים. עם זאת, ההבדלים המגדריים מתייצבים עם הזמן, ובכל הקבוצות הגילאיות ניכרת מגמת עלייה בשימוש במכשירים ניידים לצרכי מסחר אלקטרוני.

ב. אוריינות טכנולוגית והשפעתה על הרגלי הקנייה:

רמת ההתמצאות הטכנולוגית משחקת תפקיד משמעותי גם בבחירת המכשיר ובחוויית הקניות הכוללת. אנשים בעלי אוריינות טכנולוגית גבוהה נוטים יותר לאמץ שיטות ושירותים מתקדמים בעולם המסחר האלקטרוני, כגון תשלומים ללא מגע, שימוש בארנקים דיגיטליים ומציאות רבודה. הם נוטים לבצע מחקר מעמיק יותר באתרי הסחר, ולנצל מגוון אפליקציות וטכנולוגיות לשיפור חוויית הקנייה. לעומתם, אנשים עם אוריינות טכנולוגית נמוכה עשויים להיצמד לממשק ה"קלאסי" של מחשבי שולחן העבודה, ולהעדיף שיטות תשלומים מסורתיות כמו כרטיסי אשראי.


תרבות הקניות והשפעותיה על עולם המסחר האלקטרוני

בעוד הגיל, ההכנסה והמכשיר בו אנו מחזיקים מעצבים את חוויית הקנייה המקוונת, הרי שכליל מהותי נוסף משחק תפקיד מרכזי – התרבות שלנו. העמדות, הערכים והמנהגים הייחודיים לכל תרבות משפיעים בצורה עמוקה על הרגלי הקנייה המקוונים, משלב בחירת המוצרים ועד לאופן התשלום. בואו נצא למסע תרבותי ונכיר את המגוון המרתק של השפעות על עולם המסחר האלקטרוני!

א. כיצד גורמים תרבותיים מעצבים את העדפות המסחר האלקטרוני:

  • קולקטיביזם מול אינדיבידואליזם: תרבויות בעלות אוריינטציה קולקטיבית, שבהן ערכי הקהילה והמשפחה חזקים, נוטות יותר לרכישות משותפות ומוצרים המשרתים את צרכי הקבוצה. לעומתן, תרבויות אינדיבידואליסטיות מתמקדות יותר ברכישות אישיות המבטאות את הסגנון והטעם הייחודי של כל אדם.

  • מערכת יחסים עם כסף: תרבויות מסוימות מתאפיינות בחיסכנות יתרה וזהירות בהוצאות, בעוד אחרות נוטות יותר לבזבוז ולפנק את עצמן. תפיסות אלו משפיעות על גובה ההוצאות המקוונות, תדירות הקניות והעדיפות למבצעים והנחות.

  • חגיגות ואירועים תרבותיים: מועדים חגיגיים, מסורות מקומיות ואירועים משפחתיים משפיעים רבות על עולם המסחר האלקטרוני. חברות המתאימות את המוצרים והקמפיינים שלהן לאירועים תרבותיים רלוונטיים, יכולות לזכות ביתרון משמעותי ולהתחבר לקהל היעד ברמה רגשית.

  • אקלים וסביבה: הרגלי הקנייה המקוונים מושפעים גם מאקלים ומאפיינים סביבתיים. תרבויות במדינות חמות נוטות לרכוש יותר בגדי קיץ ומוצרי צינון, בעוד תושבי ארצות קרות רוכשים בהמוניי ביגוד חם וציוד לסקי. הבנת צרכי הקהילה בהתאם לתנאי הסביבה מאפשרת לעסקים להציע מוצרים רלוונטיים ולשפר את חוויית הקנייה.


ב. השפעות תרבותיות מוכרות המשפיעות על קניות מקוונות:

  • חגיגת צ'ימינג בסין: במהלך חגיגת צ'ימינג, אחד המועדים הגדולים בסין, ההוצאות המקוונות נוסקות. עסקים מנצלים את האפליקציות הפופולריות במדינה, כמו WeChat, כדי לקיים מכירות בזק, להציע חבילות מתנה וממשחקים אינטראקטיביים המעודדים קנייה ספונטנית.

  • חגיגת הדיוואלי בהודו: חג האורים ההודי, הדיוואלי, מתאפיין ברכישות של בגדים חדשים, תכשיטים וציוד לבית. אתרי סחר מקוון בהודו מציעים קמפיינים מיוחדים, תשלומים בהנחה ושירותי משלוח מהירים כדי לנצל את שיא הקניות בעונת החג.

  • תרבות הצניעות במזרח התיכון: בתרבויות שבהן קיימת דגש על צניעות בלבוש, אתרי סחר מקוון מציעים סינון נוח לפי אורך השרוולים, חומר הבגד ורמת האטימות. חברות מסוימות אף מפתחות קולקציות ייחודיות המותאמות לערכי הצניעות ומציעות חוויית קנייה נוחה ודיסקרטית ללקוחותיהן.

 

מגפת הקורונה ושינוי פני המסחר האלקטרוני: מי קונה, מה קונה, ולמה?

מגפת הקורונה טלטלה את העולם, ולא פסחה על תחום המסחר האלקטרוני. לא רק שצמיחת הענף התעצמה בקצב מסחרר, אלא גם הדמוגרפיה של הקונים המקוונים עברה שינויים משמעותיים. בואו נצלול לעומק המגמות ונבין כיצד הקורונה עיצבה מחדש את הנוף של הקניות המקוונות.

א. זינוק בקניות המקוונות :

  • מגבלות התנועה והסגרים שכוונו לבלימת התפשטות הנגיף הובילו לזינוק של למעלה מ-40% בקניות המקוונות ברחבי העולם. אנשים פנו לחנויות הדיגיטליות כדי לרכוש מזון, מוצרי צריכה בסיסיים, ציוד רפואי וכמובן, מוצרים ליצירת בידור ובילוי ביתי.
  • דורות מבוגרים פחות, שבעבר העדיפו קניות פיזיות, נאלצו לאמץ את עולם המסחר האלקטרוני כדי להמשיך לרכוש את צרכיהם. פלטפורמות שונות הגבירו את הנגישות והנוחות עבור קהל זה, וכתוצאה, מיליוני אנשים "הטבילו" לראשונה בעולם הקניות המקוונות.

ב. שינויים בדמוגרפיה של הקונים המקוונים:

  • עלייה בקניות של מוצרים חיוניים: קטגוריות כמו מזון, תרופות, וציוד לבית חוו צמיחה משמעותית. לצד זאת, קפיצה נרשמה גם ברכישת מוצרים לתחביבים, בידור ביתי, ציוד ספורט ואימונים מקוונים, המבטאים את הצורך להתמודד עם הבידוד החברתי ולשמור על שגרת חיים בריאה.

  • שינוי בהרגלי הקנייה של משפחות: הורים רבים, שנאלצו לשהות בבית ולטפל בילדים שנסגרו במסגרות, הפנו את הקניות שלהם לאתרי סחר מקוון. ביקוש גובר נרשם למוצרי צעצועים, משחקים, ציוד חינוכי ומוצרי פנאי המיועדים לילדים.

  • התחזקות מגמות של קנייה זהירה: הקשיים הכלכליים שנגרמו מהמגפה, לצד חוסר הוודאות הכלכלית, הובילו לשינוי מסוים בהעדפות הקנייה. קונים רבים הפגינו יותר זהירות, חיפשו אחר מבצעים והנחות, והעדיפו מוצרים פרקטיים וחסכוניים על פני מוצרי מותרות.

 

אתגרים והזדמנויות בעולם המסחר האלקטרוני 

השגשוג של המסחר האלקטרוני מלווה גם באתגרים לא מבוטלים. פערים דמוגרפיים בגישה, לצד הצורך להתאים חוויות קנייה לקהלים מגוונים, דורשים מחשבה אסטרטגית חדשנית ויצירתית. בואו נצלול ללב העניין ונבחן איך עסקים יכולים לגשר על פערים ולהפוך את עולם הקניות המקוון לשדה משחק שוויוני ומונגש לכולם.


א. חיבור לאוכלוסיות חלשות:

  • גשר דיגיטלי לקהילות מוחלשות: אוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה, תושבי אזורים מרוחקים וקבוצות מיעוטים נוטים להיות מופלות לרעה מבחינת גישה לאינטרנט, תשתיות מתאימות ומכשירים ניידים. סגירת הפערים הללו דורשת שיתוף פעולה ממשלתי-פרטי: השקעה בתשתיות אינטרנט ארציות, יוזמות לסבסוד מכשירים ניידים ואינטרנט, וחינוך דיגיטלי לקהילות אלו, חיוניים ליצירת שוויון הזדמנויות בעולם המסחר האלקטרוני.

  • הנגשה לבעלי מוגבלויות: אתרי סחר מקוון חייבים להיות נגישים ונגישים עבור אנשים עם מוגבלויות. ממשקים קוליים, תצוגת טקסט חלופית לתמונות, תמיכה בדפדפנים עם תוספי נגישות - אלו רק חלק מהאמצעים שיכולים לסייע בקטיעת הגישור הטכנולוגי ולפתוח את דלתות המסחר האלקטרוני בפני קהלים מגוונים.


ב. אסטרטגיות עסקיות המותאמות למגוון הדמוגרפי:

  • פרסום ממוקד דמוגרפית: הבנת הפרופיל הדמוגרפי של קהל היעד, הרגלי הקנייה שלהם והפלטפורמות המקוונות בהן הם נוכחים, מאפשרת לעסקים לבצע קמפיינים פרסומיים ממוקדים ויעילים. פרסום ברשתות החברתיות הנפוצות בקרב קהילות ספציפיות, שפה ונימה המתחברים לערכים התרבותיים שלהן, ומציעים המותאמים לצרכים הייחודיים שלהן - ייצרו חיבור אותנטי וייעלו את שיעורי ההמרה.

  • התאמה של חוויית הקנייה: אתרי סחר מקוון צריכים להיות דינמיים ומותאמים אישית. אפשרויות סינון לפי פרמטרים תרבותיים, שפת האם, מטבע מקומי ותצוגת תכנים רלוונטיים לפי מיקום גיאוגרפי, מסייעים ביצירת חוויה נוחה ומוכרת עבור קהלים מגוונים.

  • שיטות תשלום מגוונות: הימנעות מחסמים תשלומיים חיונית להרחבת מעגל הלקוחות. שילוב שיטות תשלום מקומיות, תמיכה בארנקים דיגיטליים ואפשרות לתשלומים במזומן או במשלוח, מקלים על הלקוחות ומעודדים אותם לבצע רכישות באתרים שלכם.

 

עולם המסחר האלקטרוני הוא נוף דינמי ומתפתח ללא הרף, והשינויים הדמוגרפיים הם מנוע מרכזי בהתפשטות והתמורות שלו. בואו ננסה להציץ לתוך הכדור הבדולח ולנבא לאן מועדות פני הפרופיל הדמוגרפי של הקונים המקוונים, ונבחן אילו שווקים עולים צפויים לערבב את הקלחת הגלובלית.

א. תחזיות לשינוי הרכב הקונים המקוונים:

  • עליית הדור X: דור X, ילידי 1965-1980, נוטה לאמץ טכנולוגיות חדשות באופן הדרגתי ומרבה לבצע קניות מקוונות ככל שהוא נחשף ביתר שאת לנוחות ולמהירות המוצעת על-ידי הפלטפורמות הדיגיטליות. צפו לנתח שוק הולך וגדל בקרב קבוצה זו, עם דגש על מוצרים איכותיים וחוויות קנייה מותאמות אישית.

  • התגבשות כוחם של בני נוער: דור ה-Z, ילידי 1997-2012, גדל בעולם מסכים וטכנולוגיה. ניידות דיגיטלית, שימוש במטבעות קריפטו ודגש על קיימות – אלו רק חלק מהמאפיינים שיעצבו את הרגלי הקנייה הייחודיים שלהם. עסקים יצטרכו להתאים את האסטרטגיות שלהם לחוויות אינטראקטיביות, שיתופיות ומוכוונות קהילה כדי לקלוע לטעמם של דור זה.

  • המשך טשטוש הגבולות הגיאוגרפיים: קהילות מהגרים, נוודים דיגיטליים ועובדים מרוחקים ימשיכו לטשטש את הגבולות הגיאוגרפיים בעולם המסחר האלקטרוני. אתרי סחר יצטרכו להתבסס על מערכות לוגיסטיות יעילות, תשלומים בינלאומיים נוחים ושירות לקוחות רב-לשוני כדי לשרת קהל גלובלי זה באופן אפקטיבי.


ב. הפוטנציאל של כלכלות מתפתחות:

  • המזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה: אזורים אלו חווים צמיחה כלכלית משמעותית וקצב חדירה גבוה של אינטרנט סלולרי. עליית מעמד הביניים ועליית השימוש בסמארטפונים צפויים להשפיע דרמטית על עולם המסחר האלקטרוני באזורים אלו.

  • אפריקה: אוכלוסייה צעירה ומתחברת, לצד פיתוח מתמיד בתשתיות האינטרנט, מסמנים את אפריקה כשוק צומח עם פוטנציאל עצום למסחר האלקטרוני. חברות שיידעו להתאים את המוצרים והשירותים לתרבויות, שפות ומציאות מקומית של מדינות שונות באפריקה, יזכו בנתח שוק משמעותי בעתיד.

  • דגש על כלכלה מקומית וקיימות: הצרכנים בכל העולם, ובייחוד דורות צעירים, מבקשים לחזק את הקשר עם הקהילות שלהם ולצמצם את טביעת הרגל האקולוגית. תמיכה בעסקים מקומיים, מכירת מוצרים יד שנייה ושקופים, ואפשרויות לקיזוז פחמן, צפויות להיות טרנדים משמעותיים שיכתיבו את ההתנהגות הצרכנית בעתיד.