תהליך קבלת ההחלטות בתחום המסחר האלקטרוני

תהליך קבלת ההחלטות של צרכנים בתחום המסחר האלקטרוני

עבור עסקים המבקשים להצליח בבניית אתר מסחר אלקטרוני ולנצל את המרב ממכירות המקוונות, חשוב להבין את תהליך קבלת ההחלטות הייחודי של הצרכנים במרחב הדיגיטלי. בניית אתר מסחר אלקטרוני יעיל ואפקטיבי דורשת התאמה לשיקולי הצרכנים ולדפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם כאשר הם מבצעים רכישות מקוונות.


דפוסים קריטיים בתהליך קבלת ההחלטות בבניית אתר מסחר אלקטרוני:

  1. חשיבות הזמן - לצרכנים דיגיטליים חשוב מאוד לקבל מענה מהיר לצורכיהם. בניית אתר מסחר אלקטרוני איטי וממושך תהיה מהלך מאכזב ומרחיק לקוחות.

  2. חוויית המשתמש - חוויית המשתמש המסופקת באתר המסחר המקוון קריטית להמשך שהייה והחלטה לרכוש בפועל. ממשק פשוט וידידותי יגביר את סיכויי ההמרה.

  3. זמינות המידע וחופש הבחירה - הצרכנים המקוונים מחפשים מידע מקיף על המוצרים, עם אפשרות להשוות בקלות ולגוון את הבחירה שלהם. בניית אתר מסחר אלקטרוני שמאפשרת זאת היא מפתח להצלחה.

  4. המלצות ודירוגים - במרחב הדיגיטלי חוות דעת מקוונות, דירוגים והמלצות הן עוגן קריטי להחלטות הצרכן. אתרי מסחר דיגיטלי שמטמיעים מרכיבים אלו יהיו מועדפים.

  5. מחירים ומבצעים - בעולם המקוון קל מאוד להשוות מחירים, לכן בניית אתר מסחר אלקטרוני עם מחירים תחרותיים והטבות בלעדיות תעניק יתרון ברור.

בניית אתר מסחר אלקטרוני איכותי וממוקדת מחייבת הבנה מעמיקה של חשיבה הצרכנית הדיגיטלית. רק על ידי כך ניתן יהיה ליצור חוויית קנייה מקוונת משכנעת, מהנה וחלקה שתגדיל את המכירות והרווחים לאורך זמן.


להלן כמה סטטיסטיקות רלוונטיות על תהליך קבלת ההחלטות של צרכנים בתחום בניית אתר מסחר אלקטרוני:

  • 79% מהצרכנים מחפשים באינטרנט לפני רכישה מקוונת כדי להשוות מוצרים (Forrester)
  • 88% מהצרכנים המקוונים קוראים ביקורות מקוונות ודירוגי משתמשים לפני רכישה (Podium)
  • 53% מהצרכנים המקוונים נוטשים סל קניות בשל עלויות משלוח גבוהות (Baymard Institute)
  • 83% ממשתמשי הסמארטפונים מעדיפים אתרים שמותאמים לגלישה מנייד (Google)
  • 66% מהצרכנים המקוונים יעדיפו מותגים המציעים מבצעים והטבות בלעדיות (Retail Touch Points)
  • 25% מהרכישות המקוונות מתבצעות בשעות הערב עד חצות (KPMG)
  • זמן המתנה ממוצע של צרכנים לטעינת אתר הוא 3-6 שניות (Mozilla)


סטטיסטיקות אלו ממחישות את החשיבות שצרכנים רבים מייחסים לגורמים כמו מידע זמין, השוואת מוצרים, ביקורות, הטבות מחיר, נגישות מנייד, זמני טעינה וכדומה בבניית אתר מסחר אלקטרוני. אתרים שיידעו להתאים את עצמם לציפיות אלו יוכלו ליהנות מיתרונות משמעותיים במכירות.